Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 16 Μαΐου 2013

Μαθηματικά Δ τάξης: "Η αναγωγή στη μονάδα"


ΑΝΑΓΩΓΉ ΣΤΗ ΜΟΝΆΔΑ
Ο ανθοπώλης φτιάχνει με 63 τριαντάφυλλα 7 ίδιες ανθοδέσμες. Πόσα τριαντάφυλλα χρειάζεται για 10 ίδιες ανθοδέσμες;

- Αναγωγή στη μονάδα κάνω όταν γνωρίζω μια πληροφορία για μια ποσότητα και ψάχνω να βρω την ίδια πληροφορία για μια άλλη ποσότητα (πληροφορία: 63 τριαντάφυλλα, ποσότητα: 7 ανθοδέσμες, ίδια πληροφορία: τριαντάφυλλα, άλλη ποσότητα: 10 ανθοδέσμες).
- Για να λύσω προβλήματα με αναγωγή στη μονάδα, ακολουθώ τρία βήματα:
(1) Στο πρώτο βήμα γράφω με λίγα λόγια την πληροφορία που έχω για τη γνωστή ποσότητα, δηλ.:
Με 63 τριαντάφυλλα φτιάχνω 7 ανθοδέσμες
(2) Στο δεύτερο βήμα βρίσκω την ίδια πληροφορία για την ποσότητα του ενός (αναγάγω στη μονάδα), δηλ.:
Με πόσα τριαντάφυλλα φτιάχνω 1 ανθοδέσμη; (κάνω διαίρεση γιατί ψάχνω το 1): 63 : 7 = 9 τριαντάφυλλα.
(3) Στο τρίτο βήμα, με τη βοήθεια του 2ου βήματος, ψάχνω να βρω την ίδια πληροφορία για τη ζητούμενη ποσότητα, δηλ.:
Με πόσα τριαντάφυλλα φτιάχνω 10 ανθοδέσμες; (κάνω πολλαπλασιασμό γιατί ψάχνω τα πολλά): 9 Χ 10 = 90 τριαντάφυλλα.

Παράδειγμα 1ο:
Οι 36 όμοιες φωτογραφίες χωρούν σε 9 σελίδες του άλμπουμ. Πόσες φωτογραφίες χωρούν σε 30 σελίδες;

(1) Οι 36 φωτογραφίες χωρούν σε 9 σελίδες.
(2) Πόσες φωτογραφίες χωρούν σε 1 σελίδα; 36 : 9 = 4 φωτογραφίες.
(3) Πόσες φωτογραφίες χωρούν σε 30 σελίδες; 4 Χ 30 = 120 φωτογραφίες.

Παράδειγμα 2ο:
Τα 2 περιβόλια έχουν 290 ροδακινιές. Πόσες ροδακινιές έχουν τα 7 περιβόλια;

(1) Τα 2 περιβόλια έχουν 290 ροδακινιές.
(2) Πόσες ροδακινιές έχει το 1 περιβόλι; 290 : 2 = 145 ροδακινιές.
(3) Πόσες ροδακινιές έχουν τα 7 περιβόλια; 145 Χ 7 = 1.015 ροδακινιές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου